No to mamy okrągły post o numerze #500 :diabelski_usmiech
Octavia zaparkowała, piękna, nowa i zbyt "pachnąca" :szeroki_usmiech . Ja cieszę się z nowego samochodu, a diler z pieniążków na koncie.
Po długich dysputach, rozważaniach, jazdach testowych (a był to trudny okres dla silników ze względu na temperaturę i warunki drogowe), wszystkich za i przeciw, analizach matematycznych oraz wnikliwemu obserwowaniu wątków na "OctaviaClub" wybór padł na benzynę 1.4 TSI jako kompromis pomiędzy kosztami a całą resztą.
Dziękuję więc wszystkim za pomoc, cenne uwagi i cierpliwość podczas grymaszenia. Jeszcze raz niskie ukłony dla Was za porady.
Za jakiś czas podzielę się spostrzeżeniami i pewnie zadam pytania bo 300 stronicowa instrukcja wyrwała mi wiele godzin z życia :shock:
P.S. OctaviaFLKrak, Proszę wytłumacz mi co ma 1.4 TSI wspólnego z Łodzią :?:
Mam rocznik 2010 bo upust na 2009 rok był taki sam jak na nowy rok 2010 Dopiero jak już pozostały nie interesujące mnie niedobitki to zrobili upust 11 kzł.
P.S.
A czas był długi bo mi się po prostu nie śpieszyło :P z biegiem lat człowiek nie jest tak napalony na zakupy, pozostają wyważone i spokojne decyzje.
daszek, ..... po prostu gra wstępna była długa a finał zaskakujący :diabelski_usmiech
golibroda, może pochwalisz sie co dokładnie kupiłes
Chodzi o wersje dodatkowe wyposażenie i inne smaczki . ...
500 postów w temacie + poboczne typu SWING czy BOLERO i odpowiedz kupiłem 1.4 jest dosyć skromne .
Ja to nawet myslałem że kolega czeka na ... Octavie III :szeroki_usmiech
Ale faktycznie, Golibroda pochwal sie jaka wersje wyposazeia wkońcu kupiłeś i z jakimi dodatkami, wkońcu o to nas pytałeś bo nie byłeś pewnien co wybrać.
W sumie nie ma się czym chwalić - zwykła seria. Ewaluowałem pomiędzy dieslami a w końcu wyszła benzyna.
Oj decyzja była ciężka bo wchodziły w grę sprawy techniczne oraz rodzinno życiowe. Czy dobrze wybrałem okaże się dopiero za jakiś czas chyba, że życie spłata jakiegoś figla.
Jak znajdę troszkę czasu to porobię fotki ale w sumie nie ma co oglądać - to przecież zwykły seryjny samochód :szeroki_usmiech
decyzja była ciężka bo wchodziły w grę sprawy techniczne oraz rodzinno życiowe. Czy dobrze wybrałem okaże się dopiero za jakiś czas chyba, że życie spłata jakiegoś figla.
A co, żona odejdzie i dzieci zabierze?
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Po wszelkich przemyśleniach kalkulacjach itd itp byłem zdecydowany w 100% na O2 FL 1,6MPI którą oczywiście bym zgazował. Dostałem już nawet jakąś ofertę jednak chciałem się przejechać
Oczywiście w salonie nie mają 1,6 ale pani zaproponowała mi przejażdżkę 1.4 TSI Pomyślałem a niech tam zobaczymy jak to się prowadzi a silnik i tak zostanie 1.6
Ech właśnie wróciłem z przejażdżki i ku....a poprostu chyba nie chcę nic innego
Super ten silniczek się sprawuje Elastyczność jest lepsza niż w moim obecnym aucie ( 2.0 115km)
Powiedzcie mi czy może jednak 1,6 też jakoś jest w miarę żwawy? Czy jednak będzie to żółw i podczas wyprzedzania trzeba wysiąść i go popchać?
Ech i po co mi była ta jazda próbna
Golibroda, jak wynika z tekstu to kupiłeś Minta/clasika. Ja też mam Minta i teraz "pluję w brodę" że niezamówiłem haka i spryskiwaczy lamp. To się przydaje a to rowerki przewieźć a podczas zimy niemarzną paluszki podczas czyszczenia kloszy lamp przednich. Tych dwóch drobiazgów mi brakuję. Podczas zakupu kosztowało to 1500 a teraz za hak niezapłace tyle niemówiąc o opryskach lamp, teraz to kilka tysięcy złotych /firmowe, skodowskie/.
Niech Ci się dobrze spisuję.
tajemniczy_1, jechałe fabią 1,4 - głośny - wybrałem 1,6 bo jest nieśmiertelną jednostką od kilkunastu lat, oczywiście modyfikowany co rok więc jest coraz nowocześniejszy.
Jak sie wahasz to wez 1.2 TSI i bedziesz mial zloty srodek, moc 1.6 i dobra elastycznosc dzieki turbo, malo pali (w ciezszym i wiekszym Yeti na trasie mozna spokojnie sie utrzymac w 6l. wiec w O2 bedzie mniej). Tyle ze to nowy motorek wiec troszke ryzyko
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
tajemniczy_1, czytałem test O2 przed FL z silnikiem 1.6 MPI to podobno trzeba go wysoko kręcić, żeby coś z niego wykrzesać i podobno ciężko z elastycznością (testująca osoba powiedziała, że ten silnik jest "drewniany"), a spalanie w mieście to jakieś 10l/100km
tajemniczy to dobrze, że nie wsiadłeś do 1.8 TSI (ja zresztą też) - to dopiero byłby power jak opisują tutaj niektórzy
Bez przesady. Power to jest 1.8 TSi z DSG w trybie S, bo normalnie to doopowóz. Jeździłem ostatnio takim Passatem, a wcześniej Skodą Superb w manualu. Superb nie różnił się specjalnie od mojej Ave 2.0, za to DSG wydobywa z silnika jakieś ukryte moce i to jest owszem power
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
tajemniczy Jeździłem 1.6 i 1.9 w dieslu oraz 1.4 TSI i te mogę porównać.
Choć, aby porównać dobrze silnik to trzeba go troszkę poeksploatować. Takie przejażdżki salonowe niewiele dają. Trzeba przejechać się każdym po kilka razy, aby cokolwiek powiedzieć bo każda jazda jest inna, czuje się i zauważa inne niuanse
Trzeba było podjechać do VW Zasada w Wawie, patałachy nie mają do testów podstawowych modeli Golfa, tych z najchętniej kupowanym w Europie silnikiem, nota bene 1.4 TSI 122 KM i DSG. Na moje zdziwione pytanie dlaczego nie mają, usłyszałem od pana "sprzedawcy", że w ubiegłym roku sprzedali kilkaset aut, z czego 3/4 bez jazd testowych. No cóż, przy takim podejściu do nabywcy, to tylko pogratulować im lamerskich klientów, zapewne w większości emerytów
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
ta, ta tradycyjna runda naokoło salonu jeszcze autem z innym motorem niewiele daje
no ale skoro sprzedają te auta (a sprzedają) to rzeczywiście mają to gdzieś :?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz